Kisah Menarik Khairul Fahmi Che Mat ~ Blog Penyokong Bola Sepak Kelantan FA

Thursday 8 June 2017



Khairul Fahmi Che Mat adalah produk asal dari Kelantan FA ..Dilatih oleh Jurulatih Penjaga Gol iaitu Ismail Chaawailit sehingga menjadi bintang Bola Sepak MALAYSIA dan antara Penjaga Gol Terbaik yang pernah Malaysia miliki. ..Dari seorang bekas Penjaga Gol peringkat bawah umur 20 Apek gagal memikat hati Coach bawah 19  Malaysia sehingga balik ke Kelantan tanpa punya apa-apa ..

Kelantan mengkontrakkan pemain ini untuk piala presiden,tetapi langsung tidak menunjukkan persembahan cemerlang ..namun ismail tetap fokus mengajar Apek dari segi ketahanan,kekuatan,mental,fokus untuk game-game sehingga membuka mata coach TRW serap dalam team first game senior vs T-Team dimenangi Kelantan 1-0 pada tahun 2010 ...

Selepas itu , Apek mula bermain dengan cemerlang dan menjadi pilihan no.1 dengan Syed Adney Syed Hussein dah Shahrizan Ismail kehilangan tempat dan sebelum itu pernah kedengaran kata-kata dari peminat Kelantan di stadium "Keeper mari mano ni,aii tok yakin aku gakk kalu keeper ni,bodo doh la,bakpo g masok apek"..tapi Apex  menepis segala kritikan tersebut sehingga menjadi pujaan peminat.

Selepas dipanggil oleh skuad Malaysia,dia menjadi pilihan utama Coach Rajagobal untuk piala AFF  sehingga membawa malaysia muncul juara.

Itulah sebahagian Kisah Menarik Khairul Fahmi Che Mat...Semoga anda dapat Like dan Share di Facebook.

0 comments:

Post a Comment