(SEDIH) Inilah Tempat Latihan Kelantan FA Selepas Tidak Dibenarkan Berlatih Di Stadium Sultan Muhammad Ke IV ~ Blog Penyokong Bola Sepak Kelantan FA

Wednesday 7 June 2017



KOTA BHARU – Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) memilih Stadium Mini Ketereh sebagai tempat untuk menjalani latihan pada sebelah malam bagi menghadapi baki saingan Liga Super dan Piala Malaysia, bermula awal bulan depan.
Ketua Jurulatih The Red Warriors, Zahasmi Ismail berkata, walaupun lokasi stadium ini terletak jauh dari Kota Bharu namun itu sahaja pilihan yang ada bagi pasukannya untuk meneruskan latihan sepanjang Ramadan ini.
“Pengarah teknikal Kafa (Alfredo Gonzales) bersama pegawai media (Md Zuki Deraman) telah meninjau stadium itu malam tadi (kelmarin) dan saya diberitahu dia berpuas hati walaupun tahap pencahayaan lampu limpah kurang terang.
“Mungkin dalam tempoh seminggu ini, pasukan akan berlatih di stadium ini diselang-seli dengan latihan kecergasan di gimnasium,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
Akhbar ini semalam melaporkan, persiapan skuad pantai timur itu terjejas setelah tidak mendapat kelulusan untuk berlatih di Stadium Sultan Muhammad IV kerana bertindih dengan program Madinah Ramadan anjuran kerajaan negeri.
Sementara itu, sumber terdekat persatuan itu memberitahu, Kafa telah menghantar surat kali kedua kepada Perbadanan Stadium Kelantan (PSK) untuk memohon berlatih dan mengadakan beberapa siri perlawanan persahabatan stadium tersebut.
Menurutnya, keputusan tidak membenarkan pasukan berlatih di stadium berkenaan turut menyebabkan aksi persahabatan yang dirancang menentang Terengganu, di Kota Bharu pada 21 Jun ini, berkemungkinan terpaksa dibatalkan.
“Setakat ini belum ada maklum balas daripada PSK tetapi kita berharap ada sinar untuk pemain Kelantan kembali berlatih semula di situ. Buat sementara waktu, pasukan akan berlatih di Stadium Mini Ketereh terlebih dahulu,” katanya.

-

Dibawah adalah gambar pasukan Kelantan menjalani latihan di Dewan Stadium Mini Ketereh kerana Padang Stadium Mini Ketereh masih bertakung air akibat hujan

Apapun latihan tetap diteruskan dan berjalan lancar.

-




Kredit Gambar TRWFC


0 comments:

Post a Comment