Tolonglah Kami Bantulah Kami ~ Blog Penyokong Bola Sepak Kelantan FA

Saturday 10 June 2017

SETIAUSAHA Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Datuk Ismail Md Noor ketika ditemui di Pejabat Wisma KAFA, Kubang Kerian. - Foto Nik Abdullah Nik Omar

KOTA BHARU: Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) mempelawa mana-mana pihak yang bersimpati dan sayangkan bola sepak negeri ini tampil membantu persatuan itu yang berdepan kemelut kewangan kritikal.

Setiausaha KAFA, Datuk Ismail Md Noor, berkata KAFA komited melangsaikan tunggakan bekas pemain, namun aliran tunai persatuan kini begitu lemah malah dana kewangan daripada penaja tidak mencukupi untuk menguruskan pasukan musim ini. "

KAFA mencari pelbagai alternatif dalam menyelesaikan tunggakan gaji pemain yang banyak berjasa dan mengerah keringat membantu menjulang nama The Red Warriors (TRW) selama ini.

"Kita tidak pernah membelakangkan kehendak penyokong setia yang mahu KAFA mencari penyelesaian terbaik untuk melihat TRW kekal bersaing di Liga Super musim ini," katanya ketika dihubungi BH hari ini.

Mengenai usaha penaja KAFA mahu membayar tunai tunggakan hutang kepada bekas pemain melalui diskaun 50 peratus, Ismail berkata, semua pihak mahu menyelesaikan kemelut itu dengan segera.

Melalui pelan itu, pemain atau pegawai yang bersetuju membenarkan hutang mereka dipotong sehingga 50 peratus akan menerima bayaran dalam tempoh 30 hari selepas perjanjian persetujuan atau terpaksa menunggu lebih lama jika mahu mendapat bayaran penuh.

Katanya, tawaran itu dicadangkan kerana mereka mahu melihat kedua-dua pihak mencapai kata sepakat untuk menerima bayaran tunai manakala KAFA dapat membentuk pasukan bagi terus bersaing di dalam Liga Malaysia (Liga M). "Tawaran ini dilihat sebagai usaha penasihat KAFA, Tan Sri Annuar Musa, membantu KAFA, bekas pemain dan pegawai pasukan," katanya.


0 comments:

Post a Comment